.

.
JCM Gold

Saturday, September 04, 2010

'Bagaimana untuk Mengenali Diri Anda melalui nombor-nombor dan tenaganya'

salam semua abang2, adik2 yg di kasihi sekalian..
Sy ingin kongsikan sedikit ilmu yg ada bersama2 dengan ahli 3 naga..ilmu yg di kenali sebagai 'Bagaimana untuk Mengenali Diri Anda melalui nombor-nombor dan tenaganya'. Kita mmg telah sedia maklum bahawa tenaga yang terdapat pada nombor mmg tidak boleh dilihat seumpama arus elektrik tetapi getaran tenaganya dapat dirasai. Berdasarkan dari tarikh lahir samaada Masehi atau Hijrah, dan dgn menggunakan kaedah pengiraan secara Greek,Barat,Tajul Muluk (Kitab Melayu Lama),Matematik Moden atau Segitiga maka Kaedahnye adalah mendapatkan digit yang satu yakni kita dapat menyingkap rahsia terhadap sebahagian
- tabiat,
- tingkah laku,
- personaliti
- kejayaan
- kecenderungan
- kerjaya
- perniagaan
- dan pelbagai lagi yang menjurus kepada kebaikan, kesenangan, kebahagiaan seseorang individu tersebut.
Kunci Emas terhadap misteri rahsia seseorang itu dapat disingkap kerana kunci emas tersebut berada di tangan anda sendiri. Apa yang penting kita harus sentiasa berperasangka baik terhadap sesama kita kerana itu adalah kekuatan "sikap mental" diri kita sendiri. Kadangkala ia mampu untuk meneutralkan kehidupan dan persekitaran apabila kita memahami dan mengenali diri kita sendiri..

Pengajaran tentang 'Nombor-nombor dan tenaganya" ini dapat membantu anda mengenali diri anda, potensi diri anda serta dapat mengcungkil kehebatan yang berada di dalam dalaman anda yang tersembunyi tanpa anda menyedarinya. Memahami diri anda dan orang-orang yang anda sayangi adalah sesuatu yang paling indah dan bererti dalam kehidupan ini Maka kita mampu untuk mengubah diri,sikap,kebolehan,pendekatan diri kita sendiri. Tiada siapa yang dapat mengubah nasib sesuatu kaum itu kecuali mereka mengubahnya sendiri demikianlah sebuah terjemahan di dalam firmanNya.

Penemuan tenaga pada nombor-nombor ini adalah kombinasi dari 7 ideologi dan teori iaitu

1) Pelbagai Penemuan Analisa Pada Nombor.
2) Teori Kitab Tajul Muluk dan 12 Bintang.
3) Teori Kesufian Tentang Angka-Angka.
4) Teori Tentang Philosophi Orang-Orang Cina.
5) Teori Phytogras tentang Numorologi.
6) 5 Elemen (Wu Xing) di dalam buku I Ching.
7) Buku Apabila Rahsia Nombor 1-9 Terbongkar.

Maka terhasil sebuah penemuan unik dan simbolik yang akan mengupas dan membongkar tentang Getaran Tenaga pada Nombor-Nombor atau Angka serta ia juga boleh diguna pakai dalam pengkajian dan pemerhatian sehari-sehari. Secara teorinya kita akan mengambil sampel tarikh lahir seseorang individu. Maka sesiapa saudara-saudari sekalian yg ingin mengetahui apakah rahsia dlm diri anda yg masih blm terungkai lagi blh le bagi tarikh lahir anda semua dalam ruangan ini.
saya akan pos kan di wall fb masing2 rumusannya..Insyaalalh ianya berguna untuk memperbaiki kehidupan anda.

Bagaimana untuk anda mengira Digit anda?
contoh : 24 04 1979
langkah satu > 2+4+4+1+9+7+9 =36
langkah dua > 3+6 = 9
Maka Digit 9 adalah nombor anda
[sila rujuk nombor di bawah]

Nombor Satu(1)
bermaksud melambangkan inisiatif sendirian.
Sifat-sifat :
- berani, ada sifat kepimpinan atau ketua, seorang yg boleh berdiri dgn sendirinya, tegas, mempunyai cita-cita tinggi, individualis dlm pemikiran dan tindakan, inginkan kesetiaan yg tiada tolak bandingnya, keyakinan diri yg tinggi, suka bebas, punya peribadi & perwatakan yg kuat,
Unsur semulajadi dlm diri anda adalah Logam.
Warna yg sesuai dlm diri anda adalah Kelabu, Putih, Emas, & Perak.

Analisis Tentang kerjaya dan perniagaan yg sesuai untuk anda ;
-Firma Guaman, Bank, Institusi kewangan, Pajak Gadai, Ofis kerajaan, Pemburu, Alatan Senaman, pengedar barangan Automotif, Kedai Aplikasi Elektrik, Pekerja Industri Kewangan, Agensi Pasaran Saham, Polis, Penguatkuasa, Kerjaya Perundangan, Pusat kajian dan sains, alatan mesin-mesin, Jaga Keselamatan, Pengankutan, Kejuruteraan, Lombong, barang kemas, bermain pedang.

Nombor Dua(2)
bermaksud Komunikasi / Vokal.
Sifat-sifat:
- bijak dgn idea yg bernas, ttp tidak dpt mempercayai kebolehan diri sendiri maka ia harus dipecahkan, berfikir dahulu sebelum berkata-kata. percakapan, pertuturan.ucapan akan dtg kemudian, penyayang, amat lembut hati antara pasangan, seorang yang patuh, suka mengikut gerak hati, tidak suka bersendirian tp sanggup untuk bersendirian sekiranya hubungan yg terjalin tidak serasi, suka menolong & suka membuat sesuatu kerja untuk org lain, selalu memikirkan & peka terhadap keperluan dan perasaan org lain tanpa mengambil kira dirinya sendiri,seorang yg baik, lemah lembut, suka melayan org lain, kadangkala tidak tahu mengatakan "tidak" kpd org lain, bersifat pendamai & pengaman (sesuai jd tentera), kadangkala tidak dpt memilih yg mana satu utk dipilih jdkan pasangan,

Unsur semula jadi dlm diri anda adalah AIR.
Warna yang sesuai dalam diri anda adalah Biru Tua & Hitam

Analisis Tentang kerjaya dan perniagaan yg sesuai untuk anda ;
- Perniagaan perkhidmatan, Minuman, Buruh, Agensi Pembantu rumah, Makanan Laut, Perkapalan, Penanaman air berkuasa, rumah air, Pakaian Renang, Perlancongan, Agensi Insurans, Agensi tukaran Wang Asing, penjual Perdagangan (Trading), Pertunjukan budaya, Pegerai, Penapis Air, Internet, Ahli Silap mata, Stesen TV, Stesen Radio, Penyampai Berita, Posman,Pemandu,Nelayan,Ahli Matematik, Diplomat,Wartawan,Penterjemahan Bebas, penceramah, pemidato, pensyarah, penyanyi, pedebat.

Nombor TIGA(3)
bermakna Tindakan Proaktif, Agresif.
- lbh kepada kerohanian dan kuat pegangan adat kekeluargaan, peraturan turun temurun atau agamanya. Tindakan Seba boleh. Boleh dilihat sebagai aggresif,.sifat aggresif ini tidak boleh lari dari sifat baran dan kurang kesabaran atau yg sekutu denganya. Juga dikaitkan dengan kreatif, suka bersosial, mudah mesra pandai berjenaka, ceria serta mudah bergaul. Mempunyai kebolehan yang baik jika berkaitan dengan fikiran. Juga fokus demi mencapai kejayaan yang tinggi. Punyai kelebihan lisan dan perkataan yg boleh diguna pakai dalam bidang penulisan, percakapan, lakonan dan yg sekutu dengannya. Suka membuat sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskan atau menyudahkannya, suka melihat orang lain gembira dan akan melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Unsur semulajadi anda adalah API. Warna dalam diri anda adalah Merah, Oren & Unggu. Analisis Tentang kerjaya dan perniagaan yg sesuai untuk anda ; - Makanan, Restoran, akhbar, Majalah, Kapal udara, Telekomunikasi, Minyak & gas, Jana kuasa Kabel, Janakuasa tanaman, Minyak, Kosmetik, Penjenamaan, Perhubungan awam, Pengiklanan, Tenaga Pekerja, Kantin, Fesyen, Pengcahayaan, bahagian stor, Pakaian, Makanan ringan, aksesori, persenjataan, minuman panas, penulis, pereka, pakaian, pembuat filem, jururawat, Psikologi & penyambut tetamu.

Nombor Empat(4)
bermakna Dengan ilmu maka cahaya menyinar.
No 4 ini adalah nombor asas, penubuhan dan sistem undang-undang yg mengikut aturan. Nombor 4 ini menggambarkan atau malakarkan Perancangan. nombor 4 ini juga adalah nombor perisikan,cerdas dan kebiasaannya nombor perisikan atau kecerdasan ini akan dituruti atau dijelmai dengan kearifan,kebijaksanaan atau kewajaran.

Sifat-sifat:
- Agak degil, suka mengikut caranya yang tersendiri, mampu bersabar, tekun bekerja, suka kerja keras, kadang kala sanggup melakukan sesuatu tugas secara sendirian, sangat peka dan tradisional, mempunyai cita-cita tinggi, suka seseuatu yang rutin. mudah tertarik dengan aktiviti luaran dan merasai atau menikmati pertalian dengan alam sekitar, juga keras hati, fikiran dan kehendaknya kadang kala tidak dapat di ubah, kebiasaannya konservatif, dan bersifat pengorganisasian.

Unsur semula jadi dalam diri anda adalah KAYU.
Warna yang sesuai dalam diri anda adalah hijau dan coklat.

Analisis Tentang kerjaya dan perniagaan yg sesuai untuk anda ;
- Perabot, kertas, buku, pembelajaran, penulis, perpustakaan, hortikultur, reka bentuk kayu, pakaian, budaya manusia, rekacipta studio, fabrik, penanaman, perladangan, perkebunan taman, kilang papan, perhutanan, perubatan cina, perubatan herba, hospital, artis, keagamaan, doktor, farmasi, guru, penerbit, profesor, pegawai awam, tabib, pentadbir ofis.

Nombor LIMA(5)
bermakna Halatuju dan Yang terselamat.
Nombor 5 ini mewakili Tanah (Bumi). nota yg paling menarik sekali ialah semasa kita mati maka kita akan dikebumikan di dalam tanah, semenjak kita di bawa, maka dari tanah kita dicipta dan kepada tanah juga kita kembali. Oleh yang demikian maka nombor 5 adalah kelakuan yang negatif, degil, keras kepala, beremosi, pemarah adalah disekeliling nombor ini tetapi jika kamu pandai menggunakan kenegatifan disekelilingnya dan menukarkannya kepada positif adalah amat baik sekali. Kamu harus melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat keputusan atau kesimpulan. Apa yang perlu dielakkan oleh kamu adalah perasaan yang tidak tenteram, tidak puas hati serta inginkan perubahan yang berterusan.

Unsur semulajadi dalam diri kamu bertiga adalah TANAH(BUMI)
Warna dalam diri kamu adalah Perang & Kuning.

Analisis Tentang kerjaya dan perniagaan yg sesuai untuk anda ;
- hartanah, Kedai antik, Consultansi, Perakaunan, Pengkebumian, Batu-batu permata, pertaruhan, Batu pakir, Perunding feng Shui, Tukang Tilik, Kontraktor, Lombong, Kebajikan, Pembangunan, Saham dan broker sekuriti, Arkitek, Pekebun dan Peladang.

Nombor ENAM(6)
bermakna Keajaiban dan Kekayaan..

Sifat-sifat:
- Paling produktif sekali yg boleh dikaitkan atau dalam perkahwinan. Juga berorentasikan keluarga dan keluarga yg hadir selepas perkahwinan seperti anak-anak, adik beradik, saudara-mara. nombor 6 juga mewakili kesenangan dan kekayaan. 'Loke Fook" yang bermakna atau membawa erti "6 kegembiraan" ia adalah apa yg diertikan oleh orang-orang Cina iaitu lebih kepada mencari "angin". Inginkan ketepatan, displin dan segalanya teratur, tersusun, dan mengikut urutan. tidak mengganggu yg lain kerana lebih menumpukan perhatian kepada kesempurnaan diri sendiri. Tidak suka kepada sambil lewa dan kemalasan. Juga idealistik dan memerlukan sesuatu 'meterial' atas sebab untuk merasa gembira. Juga cekap dan mempunyai cara yang tersendiri, teman yang setia kepada sesiapa yang menjalinkan persahabatan secara serius.
Juga degil, suka mengarah, terlalu mahukan ketepatan dan membuat sesuatu yang sukar diterima akal. Ia juga seorang yang idealis dan mampu untuk membuat kebajikan yang banyak untuk manusia. Juga suka kepada persekitaran yang artistik dan mewujudkan keharmonian dalam rumah tangga. Hubungan kekeluargaan yang sangat kuat penting buat anda. Gemar meletakkan idea orang dan ideanya ke atas orang lain bagi melengkapkan sesuatu kehendak. Amat gemar untuk membantu dan menjaga orang-orang atau seseorang. Kebiasaannya anda adalah seorang yang romantik.

Unsur semulajadi dalam diri anda adalah LOGAM.
Warna dalam diri anda adalah Kelabu, Putih, Emas & Perak.

Analisis Tentang kerjaya dan perniagaan yg sesuai untuk anda ;
- Firma guaman, Bank, Institusi Kewangan, Pajak gadai, Ofis Kerajaan, pemburu, alatan senaman, pengedar barangan automotif, kedai aplikasi elektrik, pekerja industri kewangan, agensi pasaran saham, polis, penguatkuasaan, kerjaya perundangan, pusat kajian dan sains, alatan mesin-mesin, jaga keselamatan, pengankutan, kejuruteraan,lombong, barang kemas & bermain pedang..

Nombor TUJUH(7)
bermakna Jaringan dan belitan. 7 adalah satu bentuk kebijaksanaan yang tinggi. Ia juga nombor yang mewakili '7' petala langit dan '7' petala bumi. Ia adalah nombor untuk alam semesta. Ada 7 peringkat umur bagi lelaki. 7 keajaiban dunia. 7 lapisan sinaran dalam matahari dan 7 merupakan pemikir, suka kesempurnaan dan penganalisa yang hanya menerima sesuatu jika dikaitkan dengan fakta. nombor 7 ini penuh dengan belas kasihan dan penuh dengan sifat membantu. Punyai minda yang baik dan mampu mengumpulkan pengatahuan dari pelbagai bidang. Mampu menumpukan masa untuk membuat kajian berseorangan, beribadat dan bermunajat. Oleh yang demikian nombor 7 menarik perhatian pengikutnya. Tergolong dalam golongan PENCARI, suka kepada menyelesaikan sesuatu perkara yang tersembunyi dan kadang kala tergolong juga dalam golongan yang suka berahsia. Menarik Perhatian pengikutnya, dengan mempunyai pengikut bermakna seseorang itu sungguh bertuah. Dengan jelas menggariskan pengikutnya dan nasib yang bertuah. Suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling atau dipersekitarannya tetapi tidak suka pula apabila dipersoal atau diajukan pelbagai soalan kepadanya. Juga gemar menunjukkan contoh teladan agar menjadi ikutan. Juga sangat berpengetahuan dan kadang kala bersendirian. gemar kepada perkara berteknikal dan berkebolehan menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.

Unsur semulajadi dalam diir kamu berdua adalah AIR.
Warna yang sesuai dalam diri kamu berduda adalah Biru Tua & Hitam.

Analisis Tentang kerjaya dan perniagaan yg sesuai untuk anda ;
- Perniagaan perkhidmatan, Minuman, Buruh, Agensi Pembantu rumah, Makanan Laut, Perkapalan, Penanaman air berkuasa, rumah air, Pakaian Renang, Perlancongan, Agensi Insurans, Agensi tukaran Wang Asing, penjual Perdagangan (Trading), Pertunjukan budaya, Pegerai, Penapis Air, Internet, Ahli Silap mata, Stesen TV, Stesen Radio, Penyampai Berita, Posman,Pemandu,Nelayan,Ahli Matematik, Diplomat,Wartawan,Penterjemahan Bebas, penceramah, pemidato, pensyarah, penyanyi, pedebat.

Nombor LAPAN(8)
bermaksud Nafsu dan Kemurahan Hidup atau Kaya.
- Orang no.8 ini mempunyai bakat dalam 'Pengurusan dan Penyelesaian". Nombor ini juga gemar melihat manusia sebagai objektif yang kadangkala memberinya idea dan suka mengandalikan manusia, juga dipandang sebagai ketua samaada dalam perniagaannya sendiri atau dari kaca mata orang-orang di sekeliling dan persekitarannya. Dalam nota lain pula, tiada benda yang dalam perjalanan garisan lapan itu akan berakhir kembali kepada permulaannya. Ini menunjukkan yang ia sungguh bertanggungjawab.

Unsur semula jadi dalam diri anda adalah API.
Warna yang sesuai dalam diri anda adalah Merah, Oren, Unggu.

Analisis Tentang kerjaya dan perniagaan yg sesuai untuk anda ;
- Makanan, Restoran, Akhbar, Majalah, Kapal Udara, Telekomunikasi, Minyak & Gas, Janakuasa Kabel, Janakuasa Tanaman, Minyak, Kosmetik, Penjenamaan, Perhubungan Awam, Pengiklanan, Tenaga Pekerja, Kantin, Fesyen, Pengcahayaan, Bahagian Stor, Pakaian, Makanan Ringan, Pengcahayaan, Aksesori, Persenjataan, Minuman Panas, Penulis, Pereka Pakaian, Pembuat Filem, Jururawat, Psikologi, Pemyambut Tetamu.

Nombor Sembilan(9)
bermakna Kreatif dan menonjol, Kelakian.
Berkait rapat, paduan atau gabungan untuk semua 3x3. Ia boleh dikatakan lengkap dan yang pengakhiran bererti kejayaan. Yang cintakan sesama manusia dan sentiasa berhasrat untuk menolong orang lain dan lebih memberi tumpuan terhadap pihak orang ramai. Bersifat gagah, boleh dipercayai dan diharap serta menanggung beban tanpa sungutan. Juga tekun dalam membuat sesuatu serta berusaha walaupun menghadapi pelbagai rintangan dan kekecewaan. Mempunyai kebolehan dalam menghiburkan orang lain, suka bekerja lebih dan menyembunyikan sesuatu dari diketahui orang lain. Orang yang berjaya ini atau yang suka akan kejayaan ini kebiasaannya akan merasa tidak pernah cukup dan ia juga boleh menjerumus kepada ketamakan. Gemar mengharapkan ganjaran dari usahanya dan kurang bersimpati, tiada tolak ansur serta tidak sensitif terhadap perasaan orang lain. mempunyai imiginasi yang baik serta boleh berjaya dalam pelbagai bidang.. Juga mempunyai persenoliti yang pelbagai sehingga sehingga sukar untuk orang lain memahaminya dan kadangkala terpedaya denganya. mampu berubah atau bertukar dalam pelbagai cara mengikut kesesuaian persekitaran. Untuk berjaya perlu membina landasan kasih sayang serta tidak bergantung nasib dan perasaan(mood). Juga boleh ditafsirkan atau dikategorikan "keseluruhan" dan boleh juga sebagai "penghibur".

Unsur semulajadi dalam diri anda adalah KAYU.
Warna dalam diri anda adalah Hijau & Coklat.

Analisis Tentang kerjaya dan perniagaan yg sesuai untuk anda ;
- Perabot, Kertas, Buku, Pembelajaran, Penulisan, Perpustakaan, Hortikultur, Reka bentuk kayu, Pakaian, Budaya manusia, Rekacipta studio, Fabrik, penanaman, Perladangan, Perkebunan Taman, Kilang papan, Perhutanan, Perubatan cina, perubatan herba, Hospital, Artis, Keagamaan, Doktor, Farmasi, Guru, Penerbit, Profesor, Pegawai Awam, Tabib, Pentadbir opis.

9 comments:

Anonymous said...

salam,kalau bukan ahli boleh x bg tarikh lahir????

Anonymous said...

salam 3 naga.. abg klo bleh tambah sikit lagi berkenaan kerjaya.. kitran logam tidak boleh berkerja dengan siapa... kayu tidak boleh duduk d bawah siapa...

Angah Swoop said...

Aslkum Bro Yas,
Angah Swoop 3NC 1074
Apa Khabar Abg Yas,
Mtk maaf bru hrni tnya khabar abg,
hrp abg n keluarga dlm keadaan shat.
InshaAllah 1hr nt sy nk duk semeja mnum n b'smbang ngn abg.
boleh kan??

Anonymous said...

saya fais dan tidak dpt buat yg abg ajar.
tarikh lahir saya 07/08/1993.
dpt angka 10. mcmne yea?

Pengasas M3NM said...

Angah Swoop: wasalam..blh je angah..dtg srbn ctc abg k..

Fais : caranya cam ni..
7+8+1+9+9+3=37
3+7=10
1+0=1
maknanye no fais adalah 1..

Ijat Masa said...

Ijat

Kalau no. 10 camne? Takde pon

Pengasas M3NM said...

ijat...kalau no 10 tu ijat kena tambah 1+0=1..maknanya no ijat adalah 1.
setiap pengiraan no mesti dikecilkan kepada 1 angka.

cik puan amelyn kaw said...

Salam... saya no 9!!!! Tp sekarang saya kerja hotel...

idris ali said...

Salam..semua bestnye daat tahu sume nie...lagi2 memudahkan kite ketahui kelebihan yg ade dlm diri kite,

Post a Comment

News Membership

» GREETINGS RESPECT & GREETINGS AFFECTION 3 DRAGONS.

PERMOHONAN KEAHLIAN BARU DIBUKA KEPADA SESIAPA SAHAJA YANG BERMINAT DENGA PERNIAGAAN . (SILA HUBUNGI BRADER YAS DI TALIAN 017-2501814......